To miała być notka na szybko po gamejamie, ale wyszło jak wyszło – zapomniałem, podziękowania wrzucałem towarzyszom speedrun’a na Discordzie, pochwaliłem się na Facebooku i Youtubie.
To był dla mnie pretekst do odkurzenia narzędzi. Narzędzi muzycznych i zakamarków głowy.
Gamejam zwykle ma formę 48h (chociaż – 8bit game jam na Pixel Heaven, gdzie razem z Tygrysem i Voyagerem wygraliśmy grą ASCII był… krótszy – co tylko podnosi poprzeczkę). Tym razem wolta organizatorów zaskoczyła dwukrotnie – temat (Lost and found) ogłoszono… trzy dni wcześniej. Organizator polskiej części gamejamu – nazwanej Kombajn Gamejam – z kolei wymyślił sobie, że gamejam w części polskiej skończy się o godzinie 14tej (wbrew temu, że globalnie miało się to kończyć o godz. 17tej).
Mój początkowy plan na gamejam był – przygodówka point’n’click pixelowa do skonwertowania po gamejamie na MSX/Amigę. Ogarnąłem się dosłownie w ostatniej chwili przed gamejamem, że jest to temat w ilości pixelowej nie do zrobienia w 48h. Musiałbym mieć dużą część assetów graficznych wcześniej. Wdrożyłem wtedy na szybko wariant drugi – o którym myślałem wcześniej – wziąść udział w gamejamie jako sound designer. I tak zrobiłem.
W piątek dołączyłem do teamu trzech programistów (Whigle, Chant, Ziel0n) oraz enviro designer Wojciej. Zrobiliśmy grę – wyszła fajnie – oczywiście – to build gamejamowy, bez wszystkich assetów muzycznych (czyli zdefiniowania zaczepienia dźwięków o zdarzenia w grze), z na szybko zrobionymi statycznymi planszami tytułowymi etc. Gamejam. Zwykle 95% gier to niegrywalne crapy.
Narzędziownia niezmiennie od 2004 roku na Macintoshu – Logic Pro, na szybko ciąłem i konwertowałem sample w darmowym Audacity.
Mission 4879
Już mnie ktoś pytał więc wyjaśniam – liczba w nazwie to średnica równikowa Merkurego w kilometrach – ot taka ciekawostka mi wpadła w Google ostatnio plus numerek w grze o kosmosie jest prawie obowiązkowy.
OST czyli soundtrack
Ponieważ narobiłem tych dźwięków, dronów, ambientów i muzyczek, to postanowiłem po gamejamie podsumować to w kilkuminutowy mix. Możecie go posłuchać na Youtube i Soundcloud.
Samą grę możecie ściągnąć z linków na stronie Globalgamejamu albo bezpośrednio stąd.