Kompresja grafik

Kompresja danych jest czymś co nawet na małych komputerach 8bitowych jest na porządku dziennym. Aktualnie testuję rozwiązanie do gry na MSX2, pretekstem była wypuszczona tuż przed świętami nowa wersja Exomizer 3.1.0.

Jest sobie obrazek z MSX2. Tryb Screen 5 czyli 256x212px, 16 kolorów (4bity na pixel).

27,143 bajty z nagłówkiem (czyli 7 bajtów).

Shrinkler 4.6: 5,692
Exomizer 3.1: 6,190
ZX7 1.01: 7,114
LZSA 1.3.6: 7,929
LZ4 1.9.3: 12,156

Wygląda to bardzo obiecująco, szczególnie dwie pierwsze pozycje. Na tyle obiecująco, że uśredniając – 64 obrazki zajmują mi pół dyskietki DD, a nie 2,5 dyskietki DD.

PS. Obrazek tytułowy do posta jest oczywiście z remake Knight Lore, tego właściwego na razie nie mogę pokazać.